Type Here to Get Search Results !

2 Foto Gambar Segelintir Golongan Tak Tahu Hormat Lagu Negaraku Di Pawagam

2 Foto Gambar Segelintir Golongan Tak Hormat Lagu Negaraku Di Pawagam

klik 👉 Follow Telegram BeritaUp2date (large-bt)


2 Foto Gambar Segelintir Golongan Tak Hormat Lagu Negaraku Di Pawagam

Bersempena dengan bulan kemerdekaan, lagu Negaraku akan dimainkan di pawagam sebelum bemulanya tayangan filem. Ia dilakukan sebagai peringatan dan penghormatan bagi jasa-jasa orang terdahulu yang berjuang untuk memerdekakan negara.

Bukannya susah untuk berdiri dan menghormati lagu Negaraku di panggung wayang. Namun, masih ada yang berat b0nt0t untuk berbuat demikian. 

Kita sebagai rakyat Malaysia, wajib menghormati lagu Negaraku walaupun setakat berdiri tetapi mulut tak berbunyi. Umum tahu di dalam gambar itu adalah bangsa cina, tetapi berfikirlah secara positif, tidak semua cina berperangai sama. Ini bukan masalah bangsa, ini masalah kurangnya kesedaran sivik dan kurang semangat patriotisma di dalam diri individu. 


Namun, bagi sesetengah netizen, lagu Negaraku tidak sesuai dimainkan dalam panggung wayang. Kerana panggung wayang adalah tempat untuk hiburan. Lagu negaraku adalah lagu kebangsaan, memainkan lagu kebangsaan di panggung wayang menjadikan lagu kebangsaan itu seperti lagu murahan.  Lagu kebangsaan tidak sepatutnya dicampur bersama unsur hiburan. - My Media Hub

Nota Kaki: Pasal lagu negaraku pun boleh bertikam lidah.


Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/BeritaUp2Date



Tags

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Top Post Ad


Below Post Ad


Hollywood Movies