Type Here to Get Search Results !

Penipuan Kolej Masterskill di Ipoh DIKATAKAN semakin menjadi-jadi

Penipuan Kolej Masterskill di Ipoh yang semakin menjadi-jadi

klik 👉 Follow Telegram BeritaUp2date (large-bt)



Saya ingin membuat aduan tentang salah satu KOLEJ yang terdapat di Ipoh, Perak. Kolej ini telah banyak masalah yang terjadi termasuk la terhadap saya. Pelbagai masalah telah berlaku tetapi telah ditutup dengan wang ringgit. Mana letak nya martabat orang kita?

Kes rogol yang berlaku di antara pelajar wanita telah disuap oleh orang atasan sendiri supaya tidak membuat aduan polis. Selain itu, kolej juga berjanji ingin memberikan sebuah notebook kepada semua pelajar secara percuma, tetapi tidak dan kami di kehendaki menandatangani sebuah perjanjian bahawa setuju untuk mengambil notebook berharga RM1500 walhal di pasaran tidak sampai harga itu.

Ada di antara kami tidak mahu mengambil notebook itu dan ingin mengambil tunai tetapi tidak dibenarkan kerana RM1500 tetap akan ditolak. Kenapa berbuat demikian sedangkan kami baru dapat aggreement itu.

Selain itu, pinjaman yang dijanjikan juga tidak memuaskan kerana tidak mengikut perjanjian. Duit poket untuk pelajar dari pantai timur yang sepatutnya semua dapat, tetapi hampir 15 orang tidak mendapat sampai sekarang (bulan 7). Duit poket ini telah diberikan oleh Negeri Kelantan sudah lama tapi ini alasan yang diberikan;

Masalah di pihak cheras (sedangkan duit itu terus sampai ke pihak ipoh).
Masalah teknikal (apa masalah kami tak pernah dibagitahu sampai sekarang).
Dalam proses (dari bulan 4 sampai sekarang,ini alasan yang kami terima).

Kami student,tunjang NEGARA.Jika kami di layan begini,macam mana kami akan berjaya??Di akhbar juga pernah mengeluarkan artikel mengenai KOLEJ ini seperti disaman oleh menteri.Bermacam-macam kami sebagai pelajar terkena dan di layan seperti anak tiri.Keselamatan pelajar juga tidak terjamin apabila di hostel seperti;

Pelajar di letakkan di satu tempat dengan pekerja kilang (india,bangla,indon etc).
Pelajar wanita di letakkan di tempat pendalaman yang bahaya. Air juga tidak tahu di ambil dari mana.

Banyak lagi masalah-masalah yang terjadi tetapi saya minta pihak tuan ambil tindakan yang sewajarnya terlebih dahulu.Bagaimana mahu melahirkan insan yang berjaya kalau macam ini pengurusan.?

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/BeritaUp2Date



Tags

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Top Post Ad


Below Post Ad


Hollywood Movies